Monday, August 2, 2010

Demam

Assalammualaikum WBT,

Aku rasa cam nak sakit demam je nie. Tekak pun sakit dan perit..Huh!Mungkin banyak sangat minum air limau kot. Masam sangat jadi ada effect la ngan tekak kali. Hehe. Arini aku nak share apa yang besa aku minum klo nak hilangkan demam aku. Besa la kan. Klo aku nie demam memang teruk la. Tapi Alhamdulillah aku da tak pernah demam lagi. Ada pun sakit kepala. Itu pun jarang-jarang.

Klo aku rasa nak demam tu mesti aku cari minuman nie. Hampir setahun aku dah tak pernah sentuh panadol. Dulu, panadol la teman aku paling setia. Apalagi klo migrain da menyerang, mulalah aku cari dan makan dalam 10 2 biji gitu (tak bleh lebih, bahaya). Sejak itu, tiap-tiap minggu aku diserang migrain dan setiap kali itulah aku kena baham (spesis rimau kali) makan panadol. Tapi, Alhamdulillah sekarang aku da tak makan benda-benda tu sumer. Bukan apa, aku ada baca artikel tentang kesan buruk panadol nie. Biarpun iklan kat TV cakap takda kesan apa-apa jika dimakan mengikut dosnya tapi aku tetap yakin ia ada kesan yang tak baik pada kesihatan. Mungkin juga ia memang tak sesuai untuk aku.

So, aku dah tak amalkan makan benda tu. Sekarang aku lebih kepada minuman Radix. Kopi Radix, hehe.(promo ker? xlah). Tapi memang betullah, klo rasa-rasa nak demam jer, aku akan cari Radix. Memang tak jadi demam tu. Jadi cubalah, jangan tak cuba.



Setakat itu sajalah entri untuk kali ini. Sehingga bertemu lagi di lain entri. Semoga sihat dan ceria selalu.

Salam Sihat,

EzAhaIza

No comments: